Translate

dijous, 27 de setembre del 2012

la clau de la felicitat

Qui no s'ha preguntat com pot arribar a ser més feliç?

felicidad

M'encanta la definició que hi ha de felicitat a la Wikipedia.
"La felicidad es un estado de ánimo que se produce en la persona cuando cree haber alcanzado una meta deseada. Tal estado propicia paz interior, un enfoque del medio positivo, al mismo tiempo que estimula a conquistar nuevas metas. Es definida como una condición interna de satisfacción y alegría."
 També podrieu llegir el llibre del famós Eduard Puntset "El viatge a la felicitat". Us deixo amb un altre enllaç que explica força bé el contingut del llibre.



Els diners donen felicitat?

I es clar que no! Els diners no donen la felicitat però poden ajudar a assolir les teves metes.
 Cadascú té una meta diferent. Potser una persona vol una casa de 1500m² o un cotxe de luxe. Realment els hi produeix felicitat si aquesta és al seva metaPer aquest motiu la felicitat és subjectiva.


La meva meta es aconseguir fer créixer els meus projectes, arribar a crear alguna cosa del res. 

Jo em sento feliç quan aconsegueixo assolir qualsevol objectiu per molt petit que sigui. La clau es sentir-se productiu, útil, veure que ets capaç de fer qualsevol cosa.
La gent que no és emprenedora es pensen que som masoques!! Ens agrada treballar, treballar és el que realment ens fa sentir vius.
Crec que és la clau de la vida, treballar del que t'agrada, del que t'apassiona! 
Un simple càlcul:
Pressuposem que als 25 es comença a trobar el treball de la teva vida. Fins mínim els 65 anys, són 40 anys que haurem de treballar. Per un mínim de 8 hores laborals diaris i uns 251 dies laborals al any són un total de (els que no es vulguin deprimir que no mirin): 80.320 hores de treball.
Crec que és una bona pila de hores per ser feliç. Així que millor que treballar del que realment t'agrada i gaudeixes.
El que és més important és saber fer perdurar la felicitat. Com? Doncs es tan senzill com posar-se noves metes, nous objectius, encara que hagis assolit altres ja anteriorment. Quins objectius? Els que realment vulguis aconseguir, per molt impossible que semblin, tot és possible.


Ahir em vaig assabentar que uns amics han decidit posar en pràctica el seu projecte. Així que dimecres al vespre podré gaudir de la seva presentació a un hotel de la ciutat comtal. M'encanten aquests esdeveniments! Una, perque m'encanta veure com els projectes es fan realitat i l'altre perque són aquests llocs on coneixes a gent emprenedora i amb ganes de crear. Estic segur que serà una molt bona experiència.

1 comentari:

  1. Desde hace unos meses estoy conociendo personas impresionantes; creo que eres un verdadero emprendedor/soñador; me recuerdas un poco a mi cuando tenía tu edad!
    Por lo tanto; Jordi, sea lo que sea que hagas, deseo que te apasione; para que seas realmente feliz! :-)
    Gracias a tí por permitirme aprender de ti.

    Alex.

    ResponElimina