Translate

dilluns, 8 d’octubre del 2012

copiar+inventar= reinventar


Doncs bé aquesta setmana us vull presentar un nou concepte: Reinventar.
Copiar
Des de petits ens han fet creure que copiar és èticament incorrecte. Doncs bé, des del punt de vista empresarial o com a emprenedor té una visió més positiva. Això ho vaig descobrir quan vaig tenir la oportunitat de presentar la meva empresa en una conferència d'Emilio Duro.
L'Emilio és un empresari d'èxit un tant especial. Especial perque es basa en uns valors molt diferents a la resta d'executius. És tot un mestre, tot i que altres professionals del sector el critiquen amb totes les seves forces.
De fet, jo, personalment m'identifico en algunes de les seves idees, així que li dedicaré una entrada individual, però ho deixaré per més endavant. Us deixo un vídeo seu perque el conegueu una mica més.

En un capítol de la seva filosofia es basa en el saber copiar. Ell creu que actualment tothom que vol ser emprenedor vol inventar això, allò... Però si realment hi pensem veurem que "inventar" és molt difícil.
 A la història hi ha hagut molts invents però i quants intents? Molts. I a majoria d'ells ha sigut fruit de l'evolució d'alguna cosa que ja estava inventada. Ell el que vol dir que a vegades no cal trencar-se el cap en voler fer una empresa amb una idea de negoci que encara no existeixi. Ell és més partidari de observar l'entorn i veure quin sector i quin producte o servei té un major rendiment i a partir d'aquí copiar aquell que tingui uns millors resultats. També copiar pot ser la importació de qualsevol negoci d'un altre país, no deixa de ser copiar.

S'hauria de matisar que si tothom copies no existiria una evolució. Per aquesta raó he volgut sumar la idea d'inventar.
Inventar és una de les feines més complicades del món. S'ha de ser un visionari, crear del res. Certament hi ha molt casos que tots ja coneixem i que ens han solucionat una pila de problemes quotidians. I en necessitem per poder evolucionar, però no és necessari per emprendre o ser empresari d'èxit. Segurament a la majoria d'inventors no buscaven allò que van descobrir. Segurament va ser, gran part, fruit de la casualitat. Leo Forest, inventor del tub catòdic: "tot i que la televisió és teòrica i tècnicament factible, comercialment la considero impossible". Louis Lumière, un dels germans inventors del cine: " el meu invent podrà ser gaudit com ha curiositat científica, però des del punt de vista comercial no té el més mínim interès". Thomas Watson, president de IBM: "crec que existeix un mercat mundial per 5 ordinadors".
Penso que un no ha de ser inventor necessàriament per emprendre. Però si que la invenció és molt necessària per la innovació.
Reinventar és el que hauríem de fer si som emprenedors. Analitzar el nostre entorn i buscar les empreses amb major èxit. D'aquí haurà de partir la nostre idea. Però per trobar una nova cartera de clients més àmplia, o per dirigir-se a un altre target més profitós o senzillament augmentar els beneficis li hauríem d'afegir algun canvi, alguna innovació que tingui una millor resposta en el mercat i aconseguir una avantatge competitiva.
Tothom es pot reinventar fins hi tot el carnisser del mercat oferint productes més innovadors o exòtics, o incorporant un servei de venda per Internet... Tot i tothom té la oportunitat de reinventar-se.

Doncs només em queda dir... Ara és el nostre moment per reinventar i reinventar-nos!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada